Eerste 4 lessen gratis

Alcohol, de verborgen dikmaker

Alcohol, de verborgen dikmaker

door Bram Van Troos 13 Februari, 2019

Alcohol... De verborgen dikmaker. Val je niet af ondanks een gezond voedingspatroon en voldoende beweging? Dan loont het de moeite om je alcoholverbruik onder de loep te nemen.
De relatie tussen BMI en vetpercentage

De relatie tussen BMI en vetpercentage

door Bram Van Troos 06 Februari, 2019

10 000 stappen per dag, noodzaak of fabel?

10 000 stappen per dag, noodzaak of fabel?

door Bram Van Troos 04 Februari, 2019


De voordelen van een fit en sterk lichaam

De voordelen van een fit en sterk lichaam

door Bram Van Troos 22 Januari, 2019

Blessurevrij bewegen

Blessurevrij bewegen

door Bram Van Troos 22 Januari, 2019

Sterke botten door krachttraining!

Sterke botten door krachttraining!

door Bram Van Troos 22 Januari, 2019


Spieren verbranden vet.

Spieren verbranden vet.

door Bram Van Troos 22 Januari, 2019

Wat je misschien nog net wist is dat sterkere spieren ervoor zorgen dat je vetverbranding gevoelig stijgt. Dit is dan ook de reden waarom mannen veel makkelijker afslanken dan vrouwen: mannen hebben meer spiermassa en dus ook een hogere verbranding.

Het positieve effect van krachttraining op diabetes

Het positieve effect van krachttraining op diabetes

door Bram Van Troos 22 Januari, 2019

Veel mensen weten echter niet dat krachttraining ( dus sterkere spieren) het risico op diabetes zeer sterk verlaagt. Spieren zijn immers de meest insulinegevoelige weefsels in ons lichaam. Bij diabetes type II spreekt men van ouderdomsdiabetes omdat deze vorm van diabetes zich meestal manifesteert op latere leeftijd. De laatste jaren worden meer en meer kinderen hiermee gediagnosticeerd.

Spiermassaverlies

Spiermassaverlies

door Bram Van Troos 22 Januari, 2019

Ouder worden is topsport! Hoe ouder we worden, hoe meer spiermassa we verliezen. Dit hoort bij het ouder worden. Je kan echter heel wat doen om je spiermassa weer op te bouwen. Daardoor kunnen we steeds minder en lopen we bovendien een steeds groter risico op chronische stofwisselingsziekten, zoals obesitas en type 2 diabetes.


Zitten is het nieuwe roken?

Zitten is het nieuwe roken?

door Bram Van Troos 17 Januari, 2019

Wat zijn nu eigenlijk de gevolgen van ons sedentaire leven? Veel mensen weten dat ze te weinig bewegen maar doen er niets aan. Waarschijnlijk omdat men de gevolgen van bewegingsarmoede onderschat.
Zitten is het nieuwe roken wordt al eens gezegd en is helaas maar al te juist...